Fundación Repsol e Xunta de Galicia impulsan a creacion literaria a través da XVIII edición do Premio Narrativa Breve

Press Release 20/06/2024
  • O conselleiro de Cultura, Lingua e Xuventude e a xerente de Relacións Institucionais de Fundación Repsol anunciaron o arranque da nova edición do premio.
  • A dotación económica ascende a 12.000 euros e inclúe a publicación da novela por parte da Editorial Galaxia.

20 June 2024 - 11:00 CEST | PDF | 53.81 KB
IMA Xunta de Galicia Lanzamiento PNB 2024

Fundación Repsol e a Consellería de Cultura, Lingua e Xuventude da Xunta de Galicia impulsan a creación literaria a través dunha nova convocatoria do Premio Narrativa Breve en lingua galega.

O conselleiro de Cultura, Lingua e Xuventude, José López Campos, e a xerente de Relacións Institucionais de Fundación Repsol, Mercedes Gómez Badiola, anunciaron en Santiago de Compostela a XVIII edición do premio que ambas as entidades promoven desde o 2006. Durante o acto estiveron acompañados polo secretario xeral da Lingua, Valentín García, e polo director xeral da Editorial Galaxia, Xosé Manuel Soutullo.

O obxectivo desta iniciativa cultural é impulsar e reforzar a creación de literatura en lingua galega, e ser unha vía de promoción para que escritores galegos cheguen aos lectores a través deste certame literario xa consolidado e de referencia no panorama das letras galegas. Desta forma, a Xunta de Galicia promove, co apoio de Fundación Repsol, o uso social da lingua galega, un dos ámbitos prioritarios para a nova Consellería dirixida por López Campos.

A dotación económica do premio ascende a 12.000 euros e inclúe a publicación da novela curta por parte da Editorial Galaxia.

As obras poderán enviarse ata o próximo 31 de xullo. Os textos deberán ser orixinais e escritos en galego, conforme á normativa establecida pola Real Academia Galega, cunha extensión mínima de 50 folios e máxima de 120.

Unha vez pechado o prazo, un xurado decidirá a obra gañadora que se dará a coñecer no mes de setembro. Estará conformado por cinco membros, que representarán a Fundación Repsol, á Secretaría Xeral da Lingua da Xunta de Galicia, á Real Academia Galega, á Asociación de Escritoras e Escritores en Lingua Galega e á Editorial Galaxia.

As bases desta última convocatoria están dispoñibles na web acoruna.repsol.es.

O Premio Narrativa Breve Repsol: case vinte anos creando literatura galega

O Premio Narrativa Breve foi creado no ano 2006 polo Complexo industrial de Repsol da Coruña e vertebrado de forma conxunta coa Secretaría Xeral da Lingua da Xunta de Galicia, co obxectivo de fomentar a cultura e a lingua galega. No 2010, Fundación Repsol toma a substitución no impulso do certame, que, desde o seu inicio, conta co apoio da Real Academia Galega e da Asociación de Escritoras e Escritores en Lingua Galega, así como coa estreita colaboración da Editorial Galaxia, que editou as anteriores obras gañadoras.

Na primeira edición, en 2006, o xornalista, Miguel Sande, conseguiu este galardón pola súa obra Se algún día esta muller morta e Xavier Lama, profesor da USC e xornalista, conseguiu un accésit por O insomnio dous centauros.

A gañadora da segunda edición foi a obra Así nacen as baleas, da escritora Ánxeles Sumai, e na terceira o narrador, dramaturgo e debuxante humorístico Xosé Luís Martínez Pereiro obtivo o galardón por A verdade como mal menor.

Na edición 2010 o premio foi para o escritor, Xurxo Sierra, pola súa obra Os Fios. Microbios e outros paquidermos de Fernando Díaz-Castroverde gañou a edición de 2011.

En 2012, o galardón foi para A forma das nubes, de María López Sandez; mentres que no 2013 a novela curta gañadora foi O derradeiro libro de Emma Olsen, de Berta Dávila.

No 2014 Santiago Lopo conseguiu o premio grazas á súa obra A Diagonal dos Tolos e no 2015 a novela galardoada foi Fontán do vigués, Marcos Calveiro. Daniel Asorey converteuse no gañador da edición de 2016 con Nordeste.

O xornalista, escritor e profesor, Xosé A. Neira Cruz, obtivo o galardón por O sono das sereas no 2017 e o monfortino, Antón Lopo, gañou no 2018 pola súa obra Extraordinario.

Nas edicións de 2019 e 2020 foron galardoados dous novos escritores galegos: Gonzalo Hermo pola súa obra Diario dun enterro e Berta Dávila converteuse por segunda vez en gañadora deste galardón coa súa novela breve Illa Decepción.

No 2021, a novela Eternity do escritor Xosé Monteagudo foi a obra elixida polo para obter o premio, e no 2022 foi o xornalista e escritor, Alberto Ramos, pola súa novela Os corpos dúas Romanov.

No 2023, o último gañador do galardón foi Fran Fernández Davila pola súa obra Groenlandia, que se atopa actualmente dispoñible en librerías tras a súa publicación en decembro.

O certame contou desde o seu nacemento en 2006 coa participación de máis de 500 obras orixinais de escritores galegos.